۱۲:۲۰:۳۹ - شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
الزام ارایه‌کنندگان خدمات اینترنت به نظارت بر کیفیت سرویس
ارایه‌دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت موظف شدند درباره پهنای باند، سرعت و تعرفه ارایه خدمات به مشترکین، مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را به صورت دقیق اجرا کنند. به گزارش ایسنا، مجید حقی – معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی- گفت: پهنای باند سرویس در ۹۵ درصد زمان دریافت […]

مجید حقی

ارایه‌دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت موظف شدند درباره پهنای باند، سرعت و تعرفه ارایه خدمات به مشترکین، مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را به صورت دقیق اجرا کنند.

به گزارش ایسنا، مجید حقی – معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی- گفت: پهنای باند سرویس در ۹۵ درصد زمان دریافت سرویس باید با پهنای باند خریداری‌شده از سوی مشترک منطبق باشد و با توجه به اینکه مسیرهای اتصال مشترکین به مراکز مخابراتی کیفیت متفاوتی دارند و امکان ارایه سرعتهای متفاوت به این کیفیت وابسته است، شرکتهای ارایه‌کننده خدمات موظف هستند با بررسی دقیق، سرعت‌های واگذاری را امکان‌سنجی کرده و پس از آن برای واگذاری به مشترکان اقدام کنند.

وی افزود: اعمال هزینه حداقل نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت‌های داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل از موارد دیگری است که شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی باید آن را رعایت کنند.

حقی درباره تولید محتوای داخلی تصریح کرد: تمامی تولیدکنندگان محتوای داخلی که محصولات آنها در داخل کشور میزبانی می‌شود می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس http://ito.gov.ir و یا با استفاده از لینک icip.ito.gov.ir دامنه و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی تاکید کرد: مشترکان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت درصورت بروز تخلف یا وجود مشکل در دریافت سرویس می‌توانند شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ ثبت کرده و پاسخگویی به آن را پیگیری کنند.

انتهای پیام